onsdag 29 oktober 2008

Västerås

I helgen var det tävling igen, och vi åkte dit för att försöka ta sista agilitypinnen.
Tyvärr vart det inte så men loppet var rätt fint faktiskt, så nu får vi satsa på husdjursmässan!

Sen var det hopploppet och våran tredje start i 3:an och vi fick 5 fel bara. Det kändes rätt bra på en klass tre bana så det var kul! Jag hade råkat ställa mamma efter slalom där det blev som en raka så Ishi sprang jättefort dit och såklart vart det en vägran pga av det. Men han klarade en ganska svår slalomingång(iallafall för små hundar som hoppar så kort) så det var jättekul faktiskt!

Tävlingen var på söndagen och på lördagen åkte vi till en utställning i Sollentuna och träffade Cescs kullsyster och mamma. Han var inte stor killen om man jämförde med syster. Men så var han ju minst i kullen när han var en liten valp också så det var ju inte jättekonstigt. Men han ser iallafall ut att bli en smallhund precis som jag ville, så nu får han inte växa allt för mycket mer. Men det tror jag inte att han gör heller!

Och tro det eller ej men jag och Cesc ska på en inoficiell utställning den 15 november. Shit undrar hur det ska gå, jag vet knappt hur man gör. Men det blir nog bra hoppas jag! Utställning är dock inget vi ska satsa på utan jag vill mest bara ha en bedömning på hur han ligger till i rasstandarden, bara för skojs skull!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där,

Skulle vilja mejla dig, men har tappat bort din mejladress. Hör av dig till mig.

Liza

Anonym sa...

Haloj!
Vore toppen skoj om vi kunde träffas nån dag. Din lilla måste ju blivit riktigt stor nu.( ville ju se han som valp men tiden går för fort.) Men de vore super skoj om vi kunde ses nån dag.
Soliga hälsningar
Annso Nova Minus